
Wymiana uszczelniaczy zaworowych
Wymiana uszczelniaczy zaworowych polega na zastąpieniu starych, zużytych uszczelniaczy nowymi, aby zapobiec przedostawaniu się oleju silnikowego do komory spalania poprzez trzonki zaworów.
Główne etapy wymiany uszczelnaiczy zaworowych:
Etap 1
Demontaż elementów głowicy:
- 
Najpierw zdejmuje się głowicę cylindrów (jeśli konieczne), a następnie demontuje sprężyny zaworowe, talerzyki i zamki zaworowe, aby uzyskać dostęp do trzonków zaworów. 
Etap 2
Usunięcie starych uszczelniaczy:
- 
Stare, zużyte uszczelniacze zaworowe są zdejmowane z prowadnic zaworowych za pomocą specjalnych narzędzi do ich wyciągania. 
- 
Uszczelniacze często tracą elastyczność i szczelność z powodu starzenia się materiału lub wysokich temperatur, co prowadzi do wycieków oleju. 
Etap 3
Montaż nowych uszczelniaczy:
- 
Nowe uszczelniacze są ostrożnie wprasowywane na prowadnice zaworowe przy użyciu odpowiednich narzędzi, aby uniknąć uszkodzenia delikatnych elementów. 
- 
Uszczelniacze muszą idealnie przylegać do trzonków zaworów, aby zapewnić szczelność i zapobiec przedostawaniu się oleju do komory spalania. 
Etap 4
Montaż zaworów i sprężyn:
- 
Po zamontowaniu nowych uszczelniaczy, ponownie instaluje się sprężyny zaworowe, talerzyki oraz zamki zaworowe, aby zawory były prawidłowo zamocowane. 
- 
Na końcu montuje się głowicę z powrotem na bloku silnika, jeśli była zdejmowana. 
Wymiana uszczelniaczy zaworowych zapobiega spalaniu oleju silnikowego, co chroni silnik przed nadmiernym zużyciem, zmniejsza emisję spalin i poprawia ogólną sprawność silnika.
