top of page
C10521198d.jpg

Wymiana uszczelniaczy zaworowych

Wymiana uszczelniaczy zaworowych polega na zastąpieniu starych, zużytych uszczelniaczy nowymi, aby zapobiec przedostawaniu się oleju silnikowego do komory spalania poprzez trzonki zaworów.

Główne etapy wymiany uszczelnaiczy zaworowych:

Etap 1

Demontaż elementów głowicy:

  • Najpierw zdejmuje się głowicę cylindrów (jeśli konieczne), a następnie demontuje sprężyny zaworowe, talerzyki i zamki zaworowe, aby uzyskać dostęp do trzonków zaworów.

Etap 2

Usunięcie starych uszczelniaczy:

  • Stare, zużyte uszczelniacze zaworowe są zdejmowane z prowadnic zaworowych za pomocą specjalnych narzędzi do ich wyciągania.

  • Uszczelniacze często tracą elastyczność i szczelność z powodu starzenia się materiału lub wysokich temperatur, co prowadzi do wycieków oleju.

Etap 3

Montaż nowych uszczelniaczy:

  • Nowe uszczelniacze są ostrożnie wprasowywane na prowadnice zaworowe przy użyciu odpowiednich narzędzi, aby uniknąć uszkodzenia delikatnych elementów.

  • Uszczelniacze muszą idealnie przylegać do trzonków zaworów, aby zapewnić szczelność i zapobiec przedostawaniu się oleju do komory spalania.

Etap 4

Montaż zaworów i sprężyn:

  • Po zamontowaniu nowych uszczelniaczy, ponownie instaluje się sprężyny zaworowe, talerzyki oraz zamki zaworowe, aby zawory były prawidłowo zamocowane.

  • Na końcu montuje się głowicę z powrotem na bloku silnika, jeśli była zdejmowana.

Wymiana uszczelniaczy zaworowych zapobiega spalaniu oleju silnikowego, co chroni silnik przed nadmiernym zużyciem, zmniejsza emisję spalin i poprawia ogólną sprawność silnika.

bottom of page