
Wymiana zaworów w głowicy polega na usunięciu zużytych lub uszkodzonych zaworów i zastąpieniu ich nowymi, co jest kluczowe dla prawidłowego działania układu dolotowego i wydechowego silnika.
Wymiana uszczelniaczy zaworowych polega na zastąpieniu starych, zużytych uszczelniaczy nowymi, aby zapobiec przedostawaniu się oleju silnikowego do komory spalania poprzez trzonki zaworów.

Wymiana gniazd zaworowych jest to proces naprawczy wykonywany w głowicach silników spalinowych, szczególnie w przypadku ich nadmiernego zużycia, wypalenia lub uszkodzenia. Ich uszkodzenie może prowadzić do problemów z kompresją oraz spadku mocy silnika

Naprawa otworów gwintowanych polega na przywróceniu uszkodzonych gwintów w otworach, co jest kluczowe, aby zapewnić właściwe mocowanie śrub i innych elementów złącznych. Proces ten może być wykonany na kilka sposobów, w zależności od stopnia uszkodzenia gwintu i materiału, z którego wykonany jest element.

Planowanie płaszczyzny głowicy to proces obróbki mechanicznej polegający na wyrównaniu powierzchni głowicy silnika, która styka się z blokiem silnika oraz uszczelką głowicy. Proces ten przeprowadza się, aby zapewnić idealną płaskość powierzchni, co jest kluczowe dla prawidłowego uszczelnienia i zapobiegania wyciekom płynów (np. oleju lub płynu chłodniczego) oraz gazów spalinowych.
Spawanie głowic to proces naprawy uszkodzeń głowic silników spalinowych, wykonanych zwykle z aluminium lub żeliwa. Spawanie stosuje się, aby zregenerować uszkodzenia, takie jak pęknięcia, ubytki materiału, czy wżery powstałe wskutek przegrzania, korozji lub zużycia eksploatacyjnego. Naprawa głowicy przez spawanie jest alternatywą dla kosztownej wymiany całego elementu.





